Realtidsstrategi, eller RTS som det oftast förkortas, är en spelgenre som var grunden för seriös e-sport och begreppet progaming. Framför allt Starcrafts otroliga popularitet i Sydkorea ledde till tv-kanaler helt dedikerade till spelet, proffslag med coacher och fanklubbar.
Ta hjälp med utveckling av appar, gränssnitt och testning
Nya spelutvecklare inser snabbt att utvecklingen handlar om mer än bara goda idéer och kompetenta medarbetare. Genom att ta hjälp av Prototyp.se kan du få hjälp med allt det praktiska som rör produktutveckling. Ni får hjälp med att sätta rimliga delmål och deadlines, skapa en plan för utveckling och testning, och allt annat som många ofta inte ens tänker på. På så sätt får ni som utvecklar mer tid över till det ni faktiskt kan och brinner för.
Är realtidsstrategi på väg tillbaka?
Den boom som Starcraft innebar för genren började i slutet av 1990-talet och höll i sig egentligen ända fram till att uppföljaren Starcraft II släpptes 2010. Sedan dess har fans av genren dock fått nöja sig med ett ganska tunt utbud med varierad kvalitet. Många utvecklare har dock gett sig in i RTS-världen igen, och spel som Stormgate visar att intresset definitivt finns där.